Дорошенко Г.О. Інноваційно-орієнтована стратегія як шлях до підвищення вартості акціонерного товариства 

УДК 334.024:658.15

DOI: 10.31359/2312-3427-2018-2-81

 

Г.О. Дорошенко, д-р екон. наук, професор

Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна

 

ІННОВАЦІЙНО-ОРІЄНТОВАНА СТРАТЕГІЯ ЯК ШЛЯХ

ДО ПІДВИЩЕННЯ ВАРТОСТІ АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА

 

У статті запропоновано механізм розробки та запровадження інноваційної стратегії відповідно до наявного рівня розвитку інноваційного потенціалу та цілей вартісно-орієнтованого підприємства. Управління вартістю виступає не лише ціллю та пріоритетом, а й інструментом контролю ефективності стратегії інноваційного розвитку, що використовується. Весь процес реалізації інноваційної стратегії, методи, прийому повинні базуватися на ключових показниках, що відображають зміни вартості акціонерного товариства.

Зроблено висновок про необхідність формування інноваційної стратегії, що спирається на такі орієнтири як науково-технічний рівень виробництва; ринкова стратегії підприємства, темпи оновлення продукції, наявність та стан нематеріальних активів, рівень кваліфікації персоналу підприємства та ефективність використання капіталу, що в цілому характеризує інноваційний потенціал.

Ключові слова: інновації, стратегії, вартість акціонерного товариства, інноваційний потенціал, конкурентоспроможність, розвиток.

 

Бібліографічний список:

  1. Про пріоритетні напрями інноваційної діяльності в Україні: Закон України від 08.09.2011. – № 3715–VI. URL:http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/3715-17.
  2. Інноваційна стратегія українських реформ. А. Гальчинський, В. Геєць, А. Кінах, В. Семиноженко. – К.: Знання, 2012. – 336 с.
  3. Г.О. Дорошенко R&D-проекти як спосіб провадження інноваційної діяльності на підприємстві. – URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=6382.
  4. Ілляшенко С.М. Інновації і маркетинг – рушійні сили економічного розвитку: монографія. – Суми: ТОВ «Друкарський дім «Папірус», 2012. – 536 с.
  5. Бочаров В.В. Управление стоимостью бизнеса: учебное пособие. – СПб.: Изд-во СПб. – ГУЭФ., 2009. – 124 с.
  6. Момот Т.В. Вартісно-орієнтоване корпоративне управління: від теорії до практичного впровадження: монографія. – Харків: ХНАМГ, 2006. – 380 c.
  7. Семенюк О.М. Необхідність формування інноваційної стратегії розвитку промислових підприємств. – Економічний форум. – 2013. – № 3. – С. 139-144.
  8. Шумпетер Й. Теория экономического развития. – М.: Директ медиа Паблишинг, 2008. – 401 с.
  9. Sherer F. Market Structure and the Employment of Scientist and Engineers. American Economic review. – 1967. – № 57. – P. 524-531.
  10. Санто Б. Инновация как средство экономического развития. – М.: Прогресс, 1990. – 296 с.
  11. Твисс Б. Управление научно-техническими нововведениями. – М.: Экономика, 1989. – 271 с.
  12. Геєць В.М. Суспільство, держава, економіка: феноменологія взаємодії та розвитку: наук. доповідь. – К.: Ін - т екон. та прогнозув., 2009. – 864 с.
  13. Бажал Ю.М. Інноваційний розвиток економіки та напрямки його прискорення: наук. доповідь. – К.: Ін-т екон. прогнозування, 2002. – 80 с.
  14. Говоруха Ж. Питання розвитку інноваційної діяльності підприємств України. Актуальні проблеми економіки, 2007. – № 8. – С. 107–115.
  15. Зятковський І.В. Державна підтримка нових форм інноваційної діяльності промислових підприємств: організаційні та фінансові аспекти. Актуальні проблеми економіки, 2007. – № o6. – С. 73–82.

 

А.А. Дорошенко Инновационно-ориентированная стратегия как путь к повышению стоимости акціонерного общества. В статье предложен механизм разработки и внедрения инновационной стратегии в соответствии с существующим уровнем развития инновационного потенциала и целей стоимостно-ориентированного предприятия. Управление стоимостью выступает не только целью и приоритетом, но и инструментом контроля эффективности используемой стратегии инновационного развития. Весь процесс реализации инновационной стратегии, методы, приемы должны базироваться на ключевых показателях, отражающих изменения стоимости акционерного общества.

Сделан вывод о необходимости формировании инновационной стратегии, опирающейся на такие ориентиры как научно-технический уровень производства; рыночная стратегии предприятия, темпы обновления продукции, наличие и состояние нематериальных активов, уровень квалификации персонала предприятия и эффективность использования капитала,  что в целом характеризует инновационный потенциал.

Ключевые слова: инновации, стратегии, стоимость акционерного общества, инновационный потенциал, конкурентоспособность, развитие.

 

Doroshenko G.O. Innovative strategy as a way to increase the value of a joint-stock company. The article proposes a mechanism for the development and implementation of an innovation strategy in accordance with the existing level of development of innovation potential and goals of the value-oriented enterprise. Cost management is not only a goal and a priority, but also a tool for monitoring the effectiveness of the innovative development strategy that is being used. The entire process of implementing an innovation strategy, methods, and admission should be based on key indicators reflecting changes in the value of a joint stock company.

The purpose of the article is to justify the choice of the type of innovation strategy, depending on the level of innovation potential and the external environment of the joint-stock company, in order to increase its value.

The conclusion is made on the necessity of forming an innovation strategy, based on such guidelines as the scientific and technical level of production; the market strategy of the enterprise, the rate of product renewal, the availability and condition of intangible assets, the level of qualification of the personnel of the enterprise and the efficiency of the use of capital, which in general characterizes the innovative potential. Innovation-oriented strategy is a recognized radical means of achieving the goals of the organization in a high level of uncertainty of expected results and investment risks. The choice of the strategy involves the development of plans for research, development and other forms of innovation, raising funds for their implementation, a certain restructuring of the organizational structure in conjunction with current production processes. Taking into account the great theoretical and practical significance of the revealed relationship between the type of innovation strategy and the increase in the value of a joint-stock company, further research requires the development of a system of indicators that will comprehensively assess such interconnection.

Key words: innovations, strategies, cost of a joint-stock company, innovative potential, competitiveness and development.

 

 


:  Анотація (завант.: 13)
Переглянути онлайн:  Анотація
 

 




Оновлено: 22-03-2019, 17:49